23 Kasım 2022 Çarşamba

Herkes Tarım Uzmanı Kesildi

. 23 Kasım 2022 Çarşamba

https://www.instagram.com/bilgekeykubat/

Bilen bilmeyen tarım ve gıda konuşmaya başladı.

Burada ben bir Ziraat Mühendisi olarak ve ticaret hayatının da içinde biri olarak açıkçası bu yazımda tarıma ve gıdaya dair yazmak istemedim.


Nedenine gelince; bütün kaynakları, yayınları, haberleri vb. her şeyi takip ediyorum. Ülkemizde yıllardır var olan ama şu covid-19 (korona) günlerinde artan, tarım ve gıda ile ilgili konuşma, sektöre akıl verme pandemisi baş göstermiş durumda.


Sevgili basın mensubu arkadaşlar, gazeteler, TV kanalları, haber kaynakları; tarımı gıdayı bilmeyen, hayatında tarlaya girmemiş, tarım ve gıda ticareti hakkında hiçbir bilgisi olmayan, doğuştan uzman kişilere tarım ve gıda sektörünün düzeltilme tedbirlerini, geleceğini, ticaretini soruyorlar ve uzman görüşü olarak yayınlıyorlar. Gerçekten çok şaşırıyorum. Bunları okuyup, izleyip, dinleyen kişiler için de üzülüyorum.


Bu uzman arkadaşlar teknik konulara bile gözü kapalı giriyorlar. Kimyasal ilaç kullanımı, gübre kullanımı, budama şekli, organik tarım, coğrafi işaret, GDO, gıda işletmesi sorunları, hijyen kuralları, gıda üretimi, katkı maddeleri, üretim prosesleri vb.


Benim üzüntüm; bu ülkede o kadar çok değerli ziraat mühendisi ve gıda mühendisi arkadaş var ki!
Sanırım bizler gerçekten boşu boşuna okuyor ve sektörümüzde hizmet vermeye çalışıyoruz.
Tarımı ve gıdayı ziraat mühendislerinden ve gıda mühendislerinden fazla bilen uzmanlarımız olduğu sürece ve ayrıca da Gıda ve Ziraat Mühendisleri birlik olamadıkları sürece enteresan gelişmeler bizleri bekliyor diye düşünmeden edemiyorum.


Günümüz itibari ile artık bahane üretmekten çok çözüm üretmek zorundayız. Herkes sorunları biliyor zaten. Sorunları kimse bilmiyormuş gibi yeni dünyayı bulmuş gibi aktaran sözde uzmanlara ihtiyaç yok bence. Gerçek çözüm üreten ve bu çözümleri faaliyete geçiren gerçek uzmanlara ihtiyaç var.


Sözde uzmanlarımız acaba tarlada veya bir gıda işletmesinde ne yapabilir merak etmeden de yapamıyorum.


Tarlada bizlerin beslenmesi için çalışan üreticiler, onlara destek veren ziraat mühendisleri, işletmelerde gıda üretmeye çalışan personel ve gıda mühendisleri bu zorlu koşullarda çalışmaya devam ediyor.
Sözde uzmanlarımız ise evlerinden yine ahkam kesmeye devam ediyor.


Şu hatalı, bu yanlış, bunda şöyle sıkıntı var, yolunuz yanlış, bunu düzeltmeliyiz.
Onlara her yerde yer veren, onları dinleyen, onları okuyan, onları izleyen biz (!) ler olduğu sürece de tek hatalı olarak onları da görmüyorum.


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Ziyaretçi Saysı

iletişim