21 Ağustos 2009 Cuma

Pesto Soslu Tortellini

. 21 Ağustos 2009 Cuma

Yemeği daha doğrusu güzel yemeği seven biri olarak hep değişik tatları araştırırım. Nerede ne yenir hep ilgi alanıma girmiştir. Her zaman için güzel tatlar beni çeker. Rahmetli dedemin bir lafı vardı “Güzel yemek güzel kadın gibidir, insanın ömrünü uzatır” derdi. Bu laf sanırım beynimin içinde o kadar yer etti ki, ömrümü uzatmak için gerekli olan iki şartı da yerine getirdim ve getirmeye de devam ediyorum.

Güzel eşimi bulduktan sonra onunla en güzel lezzetleri birlikte tatmak.

Dünyanın en güzel yemeğini yiyin, yalnız yediğiniz zaman hiçbir zevk almazsınız. O yemeği sevdiğiniz birisiyle yemek, yemeğin tadına tat katar.

4-5 Yıl önce eşimle İstanbul’da bir restorana gitmiştik. Makarnayı çok seven biri olarak gözüme menüde “pestolu tortellini” takıldı. Kardeşimin değimiyle bizim geleneksel ev mantımızın peynirlisi! Hemen onu söyledim. Bir süre sonra üstünde dumanıyla kocaman bir kasede makarnam gelmişti.

O kadar güzel kokular geliyordu ki burnuma, taze fesleğen, karabiber, ceviz, sarımsak ve sıcak makarna. Kendimi güzel kızların arasında egzotik bir adada hayal ettim birden. Makarnanın farklı kokuları kanımı ısıtmıştı. Daha tatmadan sadece kokusuyla bile benim mideme girmeyi hak ediyordu.

Bu kadar hayal aleminin ardından tatma zamanı gelmişti, fesleğen kokulu makarnamı. Makarnamı tadınca bu kokuların ve bu kokularla birlikte oluşan hayallerin az bile olduğunu düşündüm. Tadı enfesti. Permasan peyniri, fesleğen, sarımsak ve ceviz harika dörtlü. Bana göre dört egzotik tat. Cennetteydim. Ağzımda harika tatlar, burnumda egzotik kokular, gözümün önünde muhteşem manzarasıyla “pestolu tortellinim” ve yanımda güzel karım; daha ne isteyebilirdim ki o an için!

Muhteşem dörtlünün tabaktaki makarna hamuru ile dansı harikaydı. Samba yapan seksi dansçılar gibiydiler. Sıcak, kıvır kıvır, mis kokulu ve ateşli. Her lokması ayrı lezzet, her lokması ayrı tat. Bir taraftan ağzımdaki lokmanın tadını çıkarmaya çalışıyordum bir taraftan da sanki tabağımdakileri alacaklarmış gibi kimse tabağımı ellemeden onları bitirmeye çalışıyordum. Daha önce bir makarnayı bu şekilde görüp yiyebileceğimi hiç düşünmemiştim.

Böyle tatları tattıkça dedemin dediklerinin doğru olduğuna bütün kalbimle inanıyorum artık.

“Güzel Yemek Güzel Kadın Gibidir, İnsanın Ömrünü Uzatır”...

Bilge Keykubat
Ağustos 2009

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Ziyade olsunda ,tarifinide alsaydınız bari biz tarif için bakmıştık...

Bilge Keykubat dedi ki...

Umarım en kısa zamanda tarifini bulup tarifini de yayınlarım burada.
ilginiz için teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

Adres verirseniz bizler de denemek isteriz.

Bilge Keykubat dedi ki...

Merhaba,açıkçası restorantın adını hatırlamıyorum. ancak Pesto tarifi isterseniz verebilirim. Bu tarifi epey bi araştırmıştım!

Yorum Gönder

 

Ziyaretçi Saysı

iletişim