9 Ağustos 2009 Pazar

Siyah Kan

. 9 Ağustos 2009 Pazar

Geçen hafta Jean Christophe Grange’nin “Siyah Kan”ını okudum. Harika bir gerilim. Uzun zamandan beri okuduğum en iyi gerilim romanlarından biri.

Başından sonuna sürükleyici. Okuyucuya öyle bir tuzak kuruyor ki o ağın içine düşmemek imkansız. Anlatım bence çok iyi. O kadar iyi tanımlamalar yapmış ve ayrıntıları o kadar iyi vurgulamış ki o anı, o hisleri en gerçekçi haliyle yaşatıyor insana.

İnsanın saf ve temiz duyguları ile içindeki cani katili o kadar iyi kaynaştırmış ki okurken şüpheye düşmemek imkansız. Acaba bende mi dedirtiyor insana! Soluksuz okunuyor.

Gitgeller arasındaki dünyanın en derinliklerine inebiliyor. Ben kitabı okurken gözlerimi kapatıp o anı beynimde yaşadım. Kanın akışını, gözlerindeki korkuyu, korkudan terlemeyi, kapana kısılmışlığı, çaresizliği ve mükemmelliği… Anlar film şeridi gibi gözümün önünden geçti gitti. Her gözümü açışımda kalbim yerinden çıkacak gibi bir ritimle kareleri hatırlatıyordu.

Bence korku, gerilim tarzı seven okuyucular için kaçırılmayacak bir roman. Benim gibi bir amatöre bile kendisi ile ilgili yazı yazdırtıyor…

Bilge Keykubat
Ağustos 2009

2 yorum:

Adsız dedi ki...

dostum sana katılıyorum . bana göre grangenin klasik tarzına çok uygun bir kitap olmuş bu roman da. sevenlerini yine soluksuz bırakacak bir roman bence de. yazarın diğer kitapları kızıl nehirler ve kurtlar imparatorluğu gibi kesinlikle hayal gücünüzü zorlamak istyorsanız mutlaka hemen okuyun derim ben de.

Bilge Keykubat dedi ki...

Yorumunuz için teşekkür ederim

Yorum Gönder

 

Ziyaretçi Saysı

iletişim